Telia

I din hyresavgift ingår Bredband, Telefoni och TV.

Bredband

Bredband via fiber med hastigheten 250mbit/s ingår i hyresavgiften.

Använd den Router som du fick vid inflytt. Många medlemmar har valt att köpa en egen router vilket såklart fungerar utmärkt. Det finns möjlighet att uppgradera hastigheten via Telia. Det finns då 500mbit/s och 1000mbit/s att välja på.

Telefoni

Fast telefoni ingår i hyresavgiften.

Då används bredbandsnätet istället för telefonätet.
För att nyttja tjänsten krävs bara en telefonibox som enkelt kopplas till bredbandet. Ingen aktivering eller ytterligare åtgärd krävs!

TV

Telia Paket Lagom ingår i hyresavgiften.

Använd den TV-box du fick vid inflytt. Om du har en Chromecast finns det möjlighet att streama upp tv-kanaler utan TV-box på appen Telia Play. 

I det första avtalet som tecknades med Telia 2010 ingick det två TV-boxar med paket Lagom. I det nuvarande avtalet ingår en TV-box. Därav uppkommer frågan om tvilling abonnemang som faktureras respektive lägenhet.

Support

Kontakta Telia på deras hemsida för support eller på telefonnummer 90 200. De flesta vanliga problem som uppstår finns det lösningar för via Telia supportsida på telia.se. Om du inte hittar just ditt fel eller behöver guidning rekommenderar vi att du ringer till telia på 90 200. Innan ditt samtal underlättar felsökningen för Telia om det finns fler i föreningen som har liknande problem.

Om du vill få en överblick vilka tjänster som är kopplade till dig idag samt kunna ändra inställningar i dessa. besök följande adress https://www.telia.se/privat/mitt-telia/abonnemang och logga in med Bank-ID.